Alhamdulillah perniagaan iman ialah perniagaan paling maju dunia akhirat

Friday, 6 May 2011

Salah satu maksud IMAN

Salam..tengah bosan..tiba2 teringat satu kata2 menarik dari IKIM.FM






Salah satu meaning IMAN ialah


"Apabila ia melakukan amal keBAIKan ia GEMBIRA akan tetapi apabila ia melakukan KEMUNGKARAN ia berasa GUNDAH GULANA"


Sekadar renungan kepada kita ye sdare dan saudari..


Kita reflect balik kat diri kita setakat mana ayat ni betul ke x..


Kita tengok la sekililing..senang cter..


Bila kita buat kemungkaran ramai gila mmber kita sokong..join..nak mengumpat..best x terkata..dok kata org sana sini walhal diri belum sempurna..


Bila kita buat kebaikan,,amal baik la contohnya..perghh..dah insaf doh syaitan..dulu prangai mcm iblis..haha..tengok!!tak ke down semangat membe kita tu..

Dunia hampir2 shj kiamat..tak lama lagi dah..MasyaAllah..


Jadi,,kita lihat kat cermin diri kita tu mcm mana..


Bukan sekadar peringatan..kita perbanyakkan la amal kebaikan kita..sama2 berpesan2..salam~

www.tips-fb.com

4 comments:

  1. Sokong sangat yang pasal mengumpat :(
    Kalau bagi nasihat ke apa ke mesti kena perli balik.

    -Kenanga

    ReplyDelete
  2. haha..
    itula masyarakat akhir zaman..
    kata2 yg buruk diagungkan..
    yg benar didustakan..
    masyaALLAH!!istighfar

    ReplyDelete
  3. Astagfirullahalazim. Ngumpat memang susah nak elak. Lebih-lebih lagi bila da pasang tekad taknak dah ngumpat tibe-tibe rakan sebelah ngumpat. Terdengar pulak ..

    -Kenanga

    ReplyDelete
  4. Selemah-lemah iman kita mmbnci perkara yg diorg lakukan dan
    kita blah je dr situ..

    ReplyDelete