Alhamdulillah perniagaan iman ialah perniagaan paling maju dunia akhirat

Tuesday, 2 October 2012

Si Tua Buta Berserban





tersentak hati bila pergi ke surau tadi..nampak seorang lelaki tua berserban..
saya dah lama perhatikan lelaki tua ni..boleh dikatakan setiap kali saya datang surau, memang konfem la dia ada..

terdetik sesuatu di hati saya,,

terfikir,,kenapa Allah ciptakan aku sempurna??kenapa tidak kepada lelaki buta tu??

lelaki tu buta tapi dia boleh ke surau setiap waktu..

lelaki tu buta tapi dia boleh pakai serban sentiasa..

masyaAllah..Allah muliakan dia :')

Syukur Allah ciptakan saya sempurna fizikal..ada mata yang boleh melihat jalan, ada kaki boleh berjalan ke surau, ada telinga boleh mendengar azan..


jadi, apa beza saya/kita dengan si tua buta berserban ni kalau kita tak ke surau/masjid??

Allurobbi :'(

jom rajin2 kan kaki..pujuk hati kita ke surau..tinggalkan laptop n pelajaran sekejap..kita spend 10minit je ke surau/masjid ni..mati tu bila2 boleh jadi..tengah study..tengah main game..tengah fb..tengah blogging..kalau mati masa on the way masjid pun sejuk la jugak hati tahu..kan..kan..allahurobbi :'( 



orang yang pergi ke masjid belum tentu baik, tapi orang yang baik sudah tentu akan ke masjid ;)



www.tips-fb.com

2 comments:

  1. Memang selalu nak ke Masjid tapi jadi Malas.. dah niat nak pegi tapi cancel.. masih tak kuat iman lagi.. InsyaAllah kawan akan cuba dekatkan diri ke Masjid..

    ReplyDelete