Alhamdulillah perniagaan iman ialah perniagaan paling maju dunia akhirat

Monday, 8 October 2012

Adakah setiap kali kita bertaubat kita dimaafkan?





Seorang lelaki datang bertemu dengan Rasulullah
SAW seraya berkata,
"Jika aku berbuat dosa, apakah akan ditulis?"

Rasul menjawab,

"Ya. Akan ditulis"

Ia bertanya lagi,
"Bagaimana jika aku bertaubat?"

Rasul menjawab,
"Akan dihapus."

Ia berkata lagi,
"Bagaimana jika aku mengulangi lagi?"

Rasul menjawab,
"Akan ditulis."

Ia berkata lagi,
"Ya Rasul, bagaimana kalau aku bertaubat?"

Rasul menjawab,
"Akan dihapus."

Lelaki itupun berkata,
"Ya Rasul, sampai bilakah Allah akan
menghapus?"

Rasul menjawab,
"Allah tidak akan bosan
memberi ampunan sampai
kalian bosan meminta ampun."

(Hadis Riwayat Thabrani dan al-Hakim)








share via page Mencari keredhaan Illahi






kesimpulannya dari saya, JANGAN MALU UNTUK BERTAUBAT SEBAB KITA DAH BANYAK KALI BUAT DOSA TAPI MALU LAH UNTUK BUAT DOSA SEBAB KITA DAH BANYAK KALI BERTAUBAT.. ok?? :')

Allahurobbi :")




www.tips-fb.com

Tuesday, 2 October 2012

Si Tua Buta Berserban





tersentak hati bila pergi ke surau tadi..nampak seorang lelaki tua berserban..
saya dah lama perhatikan lelaki tua ni..boleh dikatakan setiap kali saya datang surau, memang konfem la dia ada..

terdetik sesuatu di hati saya,,

terfikir,,kenapa Allah ciptakan aku sempurna??kenapa tidak kepada lelaki buta tu??

lelaki tu buta tapi dia boleh ke surau setiap waktu..

lelaki tu buta tapi dia boleh pakai serban sentiasa..

masyaAllah..Allah muliakan dia :')

Syukur Allah ciptakan saya sempurna fizikal..ada mata yang boleh melihat jalan, ada kaki boleh berjalan ke surau, ada telinga boleh mendengar azan..


jadi, apa beza saya/kita dengan si tua buta berserban ni kalau kita tak ke surau/masjid??

Allurobbi :'(

jom rajin2 kan kaki..pujuk hati kita ke surau..tinggalkan laptop n pelajaran sekejap..kita spend 10minit je ke surau/masjid ni..mati tu bila2 boleh jadi..tengah study..tengah main game..tengah fb..tengah blogging..kalau mati masa on the way masjid pun sejuk la jugak hati tahu..kan..kan..allahurobbi :'( 



orang yang pergi ke masjid belum tentu baik, tapi orang yang baik sudah tentu akan ke masjid ;)



www.tips-fb.com